3D-modelleerimine on joonise või plaani alusel ruumilise kolmedimensioonilisele mudeli loomine, mida on võimalik vaadelda 360-kraadi ulatuses kõikidel külgedelt ning nurkadelt. 3D-modelleerida saab kõiksugu erinevad tooteid, hooneid, ehitisi, mööblit või nende osi. Kokkuvõttes saab mudeldada kõike, mida on võimalik vaadelda kolmest küljest ning millel on olemas algmaterjal modelleerimiseks. 3D-modelleerimise tulemusena valmib digitaalne kujutus, mida on võimalik näiteks ka 3D-printerit kasutades välja printida. 3D-modelleerimine leiab kasutust nii filmide tegemisel, sisedisainis, linnade ja teede planeerimisel, toodete arendamisel kui ka paljudes muudes valdkondades. Meie kasutame seda põhiliselt visualiseeringute ja 3D-videote loomisel. Töö algab alati 3D-modelleerimisest või olemasoleva 3D-mudeli ettevalmistamisest. Detailne ja kvaliteetne mudel on esmavajalik korraliku lõpptulemuse saavutamiseks. 3D-modelleerimise hind kujuneb algse sisendi ja loodava mudeli keerukusest, kompleksusest ning detailsusest. Mõned olulised aspektid, millest hind sõltub: kas tegemist on sise- või välispildiga, kui suur on objekti modelleerimise raskusaste, objektide hulk, detailsus ning keskkond, milles see asetseb. Lisaks, millised on mudeli tekstuurid ehk materjalid ning kui palju neid on. Hind oleneb ka sellest, kas oleks vaja ainult ühte või mitut pilti ja videot. 3D-animatsioon koosneb paljudest üksteise järel kuvatavatest piltidest, mis on esitatud pildijadana. Mida rohkem on pilte ühes sekundis, seda sujuvam paistab silmale liikuv video, kuid seda pikem on renderdamise aeg, sest arvuti peab rohkem pilte renderdama. Näiteks 24 pilti ehk 24 kaadrit sekundis (fps – frame per second) ning enamus kinolinal nähtavaid filme on just selle kaadrisagedusega filmitud. Meie igapäevatööks on nii elumajade kui ka ärikinnisvara ehitiste modelleerimine ja selle järgselt visualiseerimine ehk olustiku, valguse ja keskkonna loomine. Selle kulu sõltub tihti nii objekti või ehitise suurusest, kõrgusest, laiusest kui ka keerukusest. Väiksemad elamumajad või ridaelamud on 3D-modelleerimise mõttes lihtsamad ja kiiremini teostatavad, seega ka väiksema tööaja kuluga. Kiiremini saab modelleerida moodulmaja või teisi väiksemaid hooneid ja tooteid. Keerukamad on tihtipeale suuremad hooned või nende osad, kuna korruste arv on vastavalt suurem või selle ümber asuv keskkond keerukam, olgu nendeks kõrvaolevad majad ja ehitised, kõnni- ja autoteed või haljastusobjektid nagu park või mets. Mida rohkem keskkonda pildi peale jääb, seda kauem võtab modelleerimine aega. Tihti on võimalik ka toode või arendus istutada pildistatud foto peale niimoodi, et ta seal igati naturaalne ja sobiv välja näeks. Tihtilugu kasutame kinnisvara uusarenduste visualiseerimisel droonipilte, mille peale hoone ja keskkonna istutame. Kinnisvara 3d-mudelid saab istutada ja ankurdada ka droonivideole. Toodete puhul on võimalik mudeldada peaaegu kõike ning selle keerukus sõltub sellest, kui palju on tootel osi ja kui keerukas on selle toote tahulisus. Kuna mudel koosneb omavahel ühendatud punktidest, siis mida rohkem punkte on ja mida keerukamad on nende omavahelised seosed, seda ajakulukam on ka mudeli loomine. Tihti on tooted ka erikujulised ning reljeefsed. Sellisel juhul tuleb kasutada sculpimist ehk toote pinna mõjutamist, et saavutada soovitud reljeef. See võib olla aeganõudev tegevus. Masinate 3D-modelleerimisel peavad nende omavahelised osad olema liikuvad või üksteise sees ning see võib mõjutada mudeldamise keerukust. Kuna peaaegu iga mudel on enamjaolt käsitöö, siis sõltub selle keerukus just nendest detailidest. Sisepiltide loomine algab ruumi mudeldamist. Paneme paika ruumi kuju ning ruumi suuruse vastavuse, lisame seinad, uste ja akente kõrgused, suurused ning muud detailid, nagu näiteks liistud, pistikud, lülitid, raamid. Järgmisena modelleerimine, köögimööbli või muu mööbli, mille 3D-mudeleid mudelipankades olemas ei ole ning lisame ruumile, mööblile ja detailidele tekstuurid. Kui ruumi 3D-mudel on valmis ja mööbel on paigaldatud, tuleb paika panna valgustus, peegeldused ning vaated. Samuti tuleb paika sättida kaameranurk ning lõpptulemusena välja renderdada ning järeltöödelda lõplik kujutis. Sisepiltide loomisel on oluline,kas mööbel on eritellimusmööbel või on tegemist standartse laiemalt levinud mööbliga. Meil on kasutusel suured 3D-mudelipangad, mida me enda tööde teostamisel kasutame. Tänu sellele ei pea me kogu mööblit ise mudeldama ning saame keskenduda kõigele muule, mis tavalisest mudelist realistliku ja ilusa 3D-pildi loob. Meie eesmärk on luua pilte ja videosid, mis tõmbavad endale tähelepanu ja äratavad huvi. Meie tööde teostamisel alustame alati detailse 3D-mudeli loomisest, mille eelduseks on detailne sisend, joonis või plaan. Alati ei ole detailne 3D-mudel vajalik, näiteks juhul kui fotole jäävad peale ka naabermajad. Sellisel juhul ei ole mudeli detailsus nii oluline, töökulu on ka väiksem ning hind soodsam, kuid see oleneb tihti ka soovidest ja vajadustest. 3D-modelleerimisel kasutame enda töös nii Cinema 4D-d, 3DS Maxi kui ka teistes tööprotsessides Archicadi, Blenderit või midagi muud sarnast, millega saab vajaminevaid 3D-mudeleid sobivaks konverteerida.
3D-modelleerimine
Kasutusvaldkond ja hinnastus
Kinnisvara ja arhitektuur
Tooted ja masinad
Sisepildid
Töö alustamine
Võta ühendust või küsi pakkumist